هر بازاريابي دانسته كه ترافيك ورودي به طراحي سايت اختصاصي آنها چقدر ميباشد زيرا كليه اين داده ها در آنالاتيك قابل مشاهده ميباشد. البته دقيقا معلوم وجود ندارد كه آن گاه چه روي خواهد بخشيد. مي بايست بيانكنم كه كارداران بخش اعظمي وجود دارا هستند كه دراين دستور دخيل مي باشند. حتي بعداز انجام طراحي وب ماهر براي بيش تر از هزار مشتري براي ما ادراك اين كه چه چيزي بهتر ميباشد، راحت وجود ندارد. دراين نوشته ي علمي به چك 15 نكته ساخت وب سايت ماهر پرداخته ايم كه بها هر بازديدكننده را براي وبسايت شما معين خواهد نمود.
دقت به طرح و ساختار سايت
يك سايت دربرگيرنده دو چيز ميباشد: كانتينر و محتوا. كانتينر نيز مشتمل بر دو چيز ميباشد: ساختار و مدل. بيايد اولين نكته رو محاسبه كنيم. اين نكات در رابطه ساختار و طرح بندي وبسايت شما ميباشند.
توان نفوذ سلسله مراتب بصري وبسايت
هر كاغذ وب سايت يك سلسله مراتب بصري دارااست. درصورتيكه شما با اين مضمون آشنا نيستيد، تعريفوتمجيد ما اين ميباشد:
سلسله مراتب بصري به ترتيب، اندازه، رنگ و كنتراست موادسازنده بصري اشاره دارااست. اين نوعي انتخاب كننده نسبي و منظم ميباشد كه بوسيله ديده آدم به چشم ميخورد.
طراحان تارنما از سلسله مراتب بصري استعمال مي نمايند تا لحاظ بازديدكننگان وبسايت را به مهمترين موادتشكيل دهنده جلب نمايند. طرح بندي وبسايت مشتمل بر وضعيت (بالا يا اين كه زير شيت)، اندازه (وسيع يا اين كه كوچك)، تصاوير (ويديو، تصاوير، آيكون ها) و كنتراست (رنگ و فضاي سپيد) ميشود.
جنبه هاي تركيبي اثر آنانرا ارتقاء ميدهد. كليه ويديوهاي وسيع كه در بالاي شيت قرار دارا هستند را ميبينند. تعداد پاره اي از عموم متن ها با كنتراست زير در حوالي تصاوير را مشاهده مي نمايند.
در واقع سلسله مراتب بصري جواب بهاين پرسش ميباشد كه چرا ديده شما صفحه هاي خاصي را در وب دنبال مي نمايد. زماني كه شما از آنها استعمال ميكنيد دقت مخاطبان به يكسري از پيام هاي شما جلب ميگردد.
از يك تيتر توصيفي و متمركز استعمال فرمائيد
تيتر جان دار در بالاي شيت مهم (و هر كاغذ ديگري) توصيفي ميباشد يا اين كه نه؟ چنانچه خير، بازديدكننده ممكن ميباشد حاذق به جواب دادن به اولين پرسش خويش نباشد: "اينجانب در مكان مطلوب هستم؟"
اين نيز يك زمان براي به كارگيري از يك عبارت كليدي مقصود و نشان دادن رابطه ميباشد. بخش اعظمي از مديران وبسايت ها از لغت ها هوشمندانه و نا مفهوم براي تيتر تارنما خويش به كارگيري مي نمايند، ولي بايستي اين را بدانيم كه تيتر سايت هر چقدر واضح خيس و روشن خيس باشد، بهتر ميباشد.
به مكان تايپ كردن يك تيتر فانتزي و نامفهوم، كسب و عمل خويش را تعريف نماييد. بهتر ميباشد كمپاني يا اين كه كسب و فعاليت خويش را تعريف فرماييد.
ولي امروزه برگه اكران هاي مختلفي وجود دارا هستند البته چيزي كه اساسي ميباشد اين ميباشد كه اكثر وقت ها يوزرها بيشتر وقت خويش را در بالاي كاغذ تارنما شما صرف مي نمايند. اين بدان معنا ميباشد كه شما مي بايست داده ها اساسي و هدف ها ضروري خويش را در بالاي شيت تارنما قرار دهيد.
تمامي دكمه هاي فراخوان وب سايت را در ابتدا برگه قرار ندهيد
بازديدكنندگان ممكن ميباشد وقت بيشتري را در بالاي كاغذ وب سايت باشند، ولي اين به آن معنا وجود ندارد كه آن ها مهيا انجام اقدامي مي باشند. اكثر زمان ها دكمه هاي فراخوان (calls to action) در زير برگه قرار دارا هستند. وقتي كه Chartbeat بيست و پنج ميليون بازديد را تجزيه و محاسبه كرد، متوجه شديم كه اكثر وقت ها تعاملات در قسمت هاي پاييني روي داده ميباشد. يك نكته اي كه درباره با مطالعات Chartbeat وجود داراست اين ميباشد كه آنها عمدتا روي تارنما هاي خبري تمركز داراهستند كه بسيار مختلف از وبسايت هاي بازاريابي ميباشد.
صراحت دارد كه محتوا بالا كاغذ بيشتر قابل مشاهده ميباشد، ولي لزوما مكاني براي قرار دادن دكمه هاي فراخوان شما وجود ندارد. پس كارايي فرماييد دكمه هاي فراخوان سايت خويش را در جايي قرار دهيد كه ميپنداريد بيشترين عشق مندي را در كاربر ساخت مي نمايد.
با جواب دادن به همگي سوال ها بازديدكنندگان شيت بلندي را ساختوساز فرمائيد
پيكسل هاي بيشتر به معناي فضاي بيشتر براي جواب به سوال هاي، اعتراضات ميباشد. در صورتي بازديدكننده جواب يك پرسش مهمي را پيدا نكند، ميتواند به آساني برگه را به سمت ذيل تكان دهند. وقتي كه آنان راضي مي باشند، به آساني مراحل مطالعه ورقه متوقف شود.
موثرترين صفحه هاي براي فروش از بحث هاي فروش استعمال مي نمايند. هيچ زمان جواب دادن به سوالهاي مشتريان را متوقف نكنيد.
يك چيز را در يك برهه زماني اكران دهيد
"اينجانب طرح هاي منزه و امروزي را دوست دارم". اين به عبارتي چيزي ميباشد كه بيشتر مشتريان ما هنگام آغاز پروژه هاي ساخت وب سايت ماهر به ما ميگويند. اكثر اوقات آنها از جمله به وبسايت اپل اشاره مي نمايند.
بازديدكنندگان درهم ريختگي تارنما را دوست ندارند. ما فضاي سپيد را دوست داريم. به عبارت ديگر، ما پيچيدگي تصويري معدود را دوست داريم.
در سال 2012 گوگل تحقيقاتي انجام بخشيد در رابطه اين كه چه تارنما هايي از نگاه بازديد كنندگان خوشگل به لحاظ ميايند. آنها فهميدند كه طرح هاي پيچيده خيس به احتمال زياد تحت عنوان زيبايي در حيث گرفته نميشوند.
بنابر اين پيچيدگي و درهم ريختگي صفحه ها وبسايت خويش را از در بين ببريد. در هر پيمايش اسكرول تمركز خويش را روي يك يا اين كه دو عنصر مقصود قرار دهيد.
از طرح هاي استاندارد به كار گيري فرماييد
مطالعات گوگل نشان داده ميباشد كه prototypinality بالا با فهم زيبايي تارنما داراي ارتباط ميباشد. (prototypinality در معناي اندازه گيري روش اكران يك شي از يك دسته ميباشد.) هر چيزي كه خارق العاده باشد سبب ساز زيبايي تارنما شما نخواهد شد. يك تارنما ماهر كه از استاندارد ها تبعيت نمايد، احتمال بيشتر داراست كه بازديدكنندگان آن را دوست داشته باشند. تارنما هايي كه زيباتر ميباشند، prototypinality و پيچيدگي بصري معدود دارا هستند. آن ها بي آلايش و منزه ميباشند.
ولي مراد از استاندارد چه مي باشد؟ وبسايت هاي ماهر و استاندارد با prototypinality بالا دربرگيرنده مورد ها تحت ميباشد:
لوگو در صدر و سمت چپ وبسايت
ناوبري افقي در هدر
نوار كاوش در بالاي شيت
آيكون هاي اجتماعي در ذيل برگه
پباده سازي برخورد گرا براي گوشي
استعمال از بلوك ها در صفحه هاي وب سايت
اكثر زمان ها وبسايت هاي بازاريابي امروزي، به ويژه صفحه ها فروش، مشتمل بر بلوك هايي در كاغذ وب سايت ميباشند. در بنا شده در هر ستون محتوا مشخصي وجود دارااست كه اكثر اوقات با يك تصوير در يك سمت و يك متن در سمت ديگر، كامل شدن گرديده اند. كورت كروس، يك مديريت ايده پرداز، نقطه عالي را را دراين مورد ارائه اعطا كرد. تغيير تحول رنگ دورنما يك شيوه عالي براي نشان دادن تغييرو تحول نوع محتوا تارنما به بازديدكنندگان ميباشد.
هنگام گزينش رنگ دورنما براي بلوك هاي كاغذ، به خير و خوبي تصور كنيد. چنانچه بلوك ها بگراند بدوننور داشته باشند، بازديدكننده ممكن ميباشد تاءمل نمايد كه بلوك را پيمايش نموده است و پيمايش خويش را متوقف نمايد.
از اسلايدر هاي چرخشي خودداري كنيد
اسلايدر ها دوستداشتني مي باشند و بازديدكنندگان آنانرا دوست داراهستند. ولي با اكران آنها در كاغذ مهم ممكن ميباشد بازديدكنندگان صرفا اسلايد اوليه شمارا ببينند. مطالعات اكثري دراين مورد انجام يافته ميباشد كه به همين سود مي رسند. پيام هايي كه در اسلايدهاي بعدي مشهود است كمتر چشم ميشوند و نرخ كليك روي آنان كمتر ميباشد.
پس چه فعاليت كنيم؟
اسلايد هاي تارنما را دسته بندي فرمائيد به نحوي كهبازديد كننده ميتواند هركدام را با پيمايش به ذيل شيت ملاحظه كنيد. اين عمل درصد اكران بيشتري را در پي خواهد داشت.
تصاوير
بيايد به سراغ عنصرها بصري برويم. اين ارشادوراهنمايي هاي ويژه مرتبط با تصاوير در پباده سازي وب سايت ماهر ميباشد.
به كار گيري از تصاوير عموم
صورت ها يك تصوير اختصاصي و توانمند ميباشند. از هنگامي كه ما متولد شديم، ما به فيس اي بيشتري نگاه ميكنيم. اقتدار مغناطيسي تصاوير عموم در پباده سازي وب سايت بسيار اثر گذار ميباشد.
خير صرفا به فيس هاي جلب اعتنا، آنها با تبديل تبديل ميشود. مطالعه موردي مشهور به وسيله Basecamp، حاصل صورت و توصيفات در كاغذ فروش را ارتقا اعطا كرد.
خير فقط تصاوير عموم در جلب اعتنا نقش موثري دارا هستند بلكه منجر تغييرات متعددي نيز ميگردند. مطالعه موردي پر اسم و رسم به وسيله Basecamp نشان اعطا كرد كه به كارگيري از فيس در صفحه ها وب سايت درصد فروش را ارتقاء اعطا كرد.
از عكس هاي حقيقي عموم استعمال نمائيد، خير تصاوير ساختگي
پژوهش ها اخير نشان داده ميباشد كه بازديدكنندگان بيشتر به تصاوير حقيقي عشق مند ميباشند تا تصاوير مبلغي و ساختگي.
تصاويري با كيفيتي كه با پرداخت هزينه براي شما تهيه و تنظيم ميگردد خوشگل ميباشند ولي بازديدكنندگان بيشتر دوست داراهستند حقيقت را ببينند. آنان ترجيح ميدهند اشخاص حقيقي و واقعي را ببينند كه در كمپاني فعاليت مي نمايند.
از فيس ها تحت عنوان آرم هاي بصري به كار گيري فرمائيد
عكس هاي عموم به شما يك زمان ويژه براي هدايت دقت بازديد كنندگان ميدهد. يك پديده مشهور:"شما به جايي نگاه ميكنيد كه آنها نگاه مي نمايند."
اين يك مطالعه داراي اسم و رسم با صورت نوباوه ميباشد. وقتي كه نوباوه به دوربين نگاه مي نمايد، بازديدكنندگان به نوباوه نگاه مي نمايند. زماني طفل بدين عنوان نگاه مي نمايد، بازديدكنندگان بهاين عنوان نگاه مي نمايند.
به كار گيري از اشاره گر تحت عنوان علامت هاي بصري
صورت قادر است اعتنا اشخاص را جلب نمايد، ولي آنها فقط رويه در اختيار گرفتن ديده هاي بازديد كنندگان شما نيستند. استعمال از يك اشاره گر كوچك كشيده گرديده ممكن ميباشد حتي بيشتر مفيد باشد.
درين مطالعه رديابي ديده به وسيله CXL متوجه شديم كه به كارگيري از يك پيكان معمولي براي ديدن يك عنصر شيت قدرتمندتر از طريق بالا بود.
برچسب:
طراحي سايت اختصاصي،
ادامه مطلب
بازدید: