نکات مهم طراحی سایت؛ ۲۷ نکته کاربردی برای بهبود تجربه کاربری
طراحی سایت از یکسری اصول استاندارد پیروی مینماید طراحی سایت اختصاصی که رعایت آن موجب افزایش عملکرد تارنما در رابطه با یوزرها مجازی می شود. دراین نوشتهیعلمی شمارا با نکات اصلی ساخت سایت و پباده سازی پورتال آشنا خواهیم کرد.
تعداد بازدیدکنندگان هر اینترنتتارنما به راحتی قابل مشاهده میباشد و هر بازاریاب میداند که چه مقدار ترافیک اخذ مینماید. ولی آنچه بعداز آن رخداد می افتد به وضوح آشکار وجود ندارد.
به همین عامل نکات ساخت وب سایت دشوار میباشد و زیر تاثیر دست اندرکاران متعددی جایدارد. حتی بعداز انجام دادن 1000 پروژه چیره اینترنت برای ما مشقت بار میباشد که بدانیم چه چیزی به شایسته ترین وجه عمل مینماید.
درین نوشته ی علمی ۲۷ نکته ساخت وب سایت برای شما آورده شدهاست. اکثری از این نکات طی پژوهش ها صورت گرفته میباشد و قادر است برای طراحان تازه کار و شغل ها کوچک و عظیم کارآمد باشد.
دکوراسیون ساختاری اینترنتوب سایت
اینترنتوب سایت درواقع مشتمل بر دو چیز میباشد، پیاله و محتوا.
کاسه اینترنتوبسایت نیز مشتمل بر دو چیز میباشد: ساختار و مدل.
در آغاز با ساختار استارت می کنیم که نکات آن در رابطه دکوراسیون برگه میباشد.
پیشنهاد اینترنت راز: تکنیکهای ساخت وب سایت
۱.اهرم سلسله مراتبی بصری
هر شیت دارنده سلسله مراتب بصری میباشد. در حالتیکه با معنی این عبارت آشنا نیستید ما تعریفوتمجید آن را در اینجا برای شما آوردهایم:
طراحان اینترنت از سلسله مراتب بصری به کار گیری مینمایند تا دقت بازدیدکنندگان را به سوی موادتشکیل دهنده اساسی هدایت نمایند. طرح اینترنت دربرگیرنده وضعیت (بالا و تحت کاغذ)، اندازهها (پهناور یا این که کوچک)، تصاویر (کلیپ، تصاویر، نمادها) و کنتراست (رنگ و فضای سپید) میباشد.
۲.به کار گیری از یک تیتر توصیفی و کلیدی در ورقه مهم
تیتر در بالای شیت اساسی جایدارد و قادر است توصیفی یا این که غیرتوصیفی باشد. در شکل توصیفی نبودن بازدیدکننده ممکن میباشد نتواند به اولی پرسش خویش یعنی «آیا اینجانب در مکان مطلوب هستم؟» جواب دهد. همینطور تیتر توصیفی برای به کارگیری از واژه و کلمه کلیدی غرض و نشان دادن رابطه میباشد. اکثری از بازاریابان یک تیتر زیرکانه یا این که غیر قابل درک مینویسند. ولی پرنور و روشن بودن تیتر یک شیوه هوشمندانهخیس میباشد. بهتر میباشد به مکان تایپ کردن یک تیتر جذاب ولی غیر قابل فهم یک تیتر توصیفی بنویسید.
۳.فراخوانی برای مبادرت را در بالای ورقه قرار ندهید
بازدیدکنندگان ممکن میباشد وقت بیشتری را در ورقه اینترنتوبسایت شما بگذرانند ولی این بدان مضمون وجود ندارد که مهیا مبادرت و یا این که خرید میباشند. فراخوانی برای مبادرت معمولا در تحت شیت انجام می گردد.
طی یک تحقیق که 25 میلیون بازدیدکننده را گزینه تجزیه و بررسی قرار اعطا کرد دریافتیم که بیشتر تضاربها در ذیل برگه حادثه می افتد. صرفا چرا که محتوای مو جود در بالای کاغذ قابل مشاهده میباشد لزوما بهاین مفهوم وجود ندارد که موثرترین جای برای فراخوانی کاربر میباشد.
۴.یک برگه طولانی بسازید که به مجموع سوال ها بازدیدکنندگان جواب دهید
پیکسلهای بیشتر یعنی فضای بیشتر برای جواب به سوال های، پرداختن به اعتراضات و اضافه کردن شواهد حمایتی. درصورتیکه بازدیدکننده پاسخی برای یک پرسش اصلی پیدا نکند به راحتی تا ذیل برگه جنبش مینماید و هنگامی که راضی شد تلاوت را متوقف مینماید.
۵.اکران یک چیز در یک مقطع معلوم
چیزی که معمولا بیشتر مشتریان در هنگام آغاز پروژه طراحی وب سایت به ما میگویند معمولا این پاراگراف میباشد: «اینجانب یک پباده سازی پاک و امروزی را دوست دارم.». بازدیدکنندگان فضای آشفته را دوست ندارند. درواقع آنها فضای سپید را دوست ندارند بلکه پیچیدگی بصری نادر را دوست داراهستند.
در سال 2012 گوگل تصمیم گرفت که بداند چه اینترنتوب سایتهایی از نگاه بازدیدکنندگان خوشگل میباشند. طراحی سایت اختصاصی این یک مطالعه درمورد آسانی با یک اسم بسیار پیچیده بود: «نقش پیچیدگی بصری و مثالسازی اول درمورد برداشت اولیه از اینترنتتارنماها: عملکرد در سمت شعور احکام زیباییشناسی».
آنها دراین تحقیق دریافتند که طرحهای پیچیده معدودخیس تحت عنوان زیبایی شعور میشوند.
۶.طرحبندی استاندارد به کارگیری نمائید
به عبارتی تحقیق گوگل نشان بخشید که مثال اول بالای برگه نیز با زیبایی ادراک گردیده رابطه دارااست. به عبارت دیگر از طرحهای خیره کننده و غریب در اولِ برگه به کارگیری نشده و اینترنتسایتی که از استانداردها پیروی نموده است بیشتر موردپسند قرار گرفته میباشد.
وبسایتهایی که تحت عنوان زیباترین وبسایتها محسوب میگردند دارنده مثالهای نخستین بالا و همینطور پیچیدگی بصری نادر میباشند که هر دو این مورد ها معمولی و منزه فعالیت گردیدهاند.
این بسیار خوب میباشد که شما مارک خویش را متمایز فرمایید ولی درمورد دکوراسیون وبسایت بهتر میباشد که بی آلایش کار فرمائید.
۷.از فضای کاذب انتهای برگه بپرهیزید
اینترنتوب سایتهای امروزی بازاریابی به ویژه صفحه ها فروش اکثر وقت ها با بلوک شیت ساخته می گردند. این بلوکها ستونهایی از محتوا می باشند که اکثر وقت ها با یک تصویر هم راستا و متن در طرف دیگر در یک ردیف واحد جریان مییابند.
در اینجا یک تصویر از ورقه خدمت عادی در اینترنتوبسایت ساختوساز سرب آورده شدهاست. همان طور که در نمودار نشان داده شدهاست پاورقی از رنگ پسمورد تیرهتری شامل است، به این ترتیب بخش اعظمی از تارنماها این عمل را انجام می دهند.
۸.از طرح کشویی یا این که چرخان پرهیز کنید
این طرحها سال ها دوست داستنی بودند و مشتریان آنانرا دوست داراهستند. ولی مشکلی که وجود داراست این میباشد که بازدیدکنندگان ممکن میباشد صرفا اولین اسلایدها را ببینند. مطالعات متعددی انجام یافته که به همین سود رسیدهاند و دریافتهاند دراین نوع طرحها اسلایدهای بعدی نادرخیس چشم میشوند و تماس یا این که مبادرت به کلیک کرد برروی این اسلایدها حدودا بعید میباشد.
برچسب: طراحی سایت اختصاصی،
ادامه مطلب